هشدار سازمان ملل به اسرائیل پس از حمله به مدرسه سازمان ملل 

سازمان ملل پس از حمله به مدرسه سازمان ملل متحد به ارتش اسرائیل در مورد نقض قوانین بین المللی هشدار داد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته است که ناکامی ارتش اسرائیل در تضمین «تمایز، تناسب و احتیاط» در حملات خود که منجر به کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی شده است، به منزله نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به حمله هوایی اسرائیل به یک مدرسه تحت اداره سازمان ملل در اردوگاه آوارگان نُصَیرات در مرکز غزه، گفت که ادعای (رژیم) اسرائیل مبنی بر استفاده مبارزان فلسطینی از مدرسه، چنین حمله‌ای را توجیه نمی‌کند.

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که هنگام انجام حملات، حضور جنگجویان «نقض اصول حقوق بشردوستانه بین‌المللی مبنی بر تمایز بین غیرنظامیان و جنگجویان را مجاز یا توجیه نمی‌کند» و به طور متناسب و احتیاطی درباره هدف قرار نگرفتن غیرنظامیان اطمینان نمی‌دهد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل گفت: ما با نگرانی متذکر می‌شویم که این حمله به دنبال حمله هفته گذشته به اردوگاه آوارگان فلسطینی صورت می‌گیرد که دست کم ۴۵ فلسطینی کشته (شهید) شدند.

دفتر سازمان ملل پیشتر گزارش داده بود که حدود ۹۲ درصد از کل ساختمان‌های مدارس در غزه به عنوان پناهگاه برای آوارگان استفاده می‌شود و حدود ۳۹۲ مدرسه (۷۹ درصد از کل ساختمان‌های مدارس در غزه) آسیب دیده‌اند، از جمله ۱۴۱ مدرسه که به شدت آسیب دیده یا به طور کامل تخریب شده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار